GoStudent | dé bijles revolutie nu ook in Nederland

Amsterdam , 19 September 2021

Amsterdam, september 2021: Het digitale leerplatform van GoStudent brengt leerlingen van alle leeftijden samen met zorgvuldig geselecteerde docenten in een virtuele één-op-één leeromgeving. Met de komst van GoStudent naar Nederland worden nu ook Nederlandse leerlingen in de gelegenheid gesteld om hun huidige leerniveau naar het volgende level te brengen. En dat allemaal vanuit huis! Want één van GoStudent USP’s is het digitale aspect. Bijles waar en wanneer het jou uitkomt, zolang de WiFi maar werkt!

Gregor Müller, Co-founder, COO: “We verbinden elke leerling met de ideale bijlesdocent. Het principe van de perfecte match is de sleutel om één-op-één-begeleiding van topkwaliteit te garanderen. We richten ons op duurzaam leersucces dat betaalbaar is en volledig locatie onafhankelijk. Op deze manier kunnen we elk kind wereldwijd in staat stellen om het beste uit zichzelf naar boven te halen.”

Bijles op maat Bijles waar en wanneer het jou uitkomt. Maar dat niet alleen! Niemand is hetzelfde en niet iedereen hanteert dezelfde leerstijl. Dat is dan ook de reden dat GoStudent samen met de leerling en diens ouders naar de mogelijkheden kijkt. Persoonlijke eigenschappen spelen hierbij een belangrijke rol en zullen dan ook, samen met niveau en doelstellingen, dienen als leidraad tijdens de zoektocht naar de perfecte bijlesdocent. Deze past op zijn of haar beurt het lesmateriaal aan op de behoeftes en persoonlijkheid van de leerling. GoStudent streeft ernaar om elke leerling, samen met de correct gematchte bijlesdocent, voor de rest van zijn of haar schoolperiode aan de hand mee te nemen. Om zo samen te bouwen aan een toekomst, vakkennis, studievaardigheden en bovenal zelfvertrouwen! Veel leerlingen hebben het al in zich, maar hebben soms net even dat extra steuntje in de rug nodig.

Artificial Intelligence Waar GoStudent studenten stimuleert om het beste uit zichzelf te halen, zo doen de oprichters Felix (26) en Gregor (28) dat ook bij zichzelf; jezelf revolutionair noemen doe je niet zomaar! Daarom besloot het bedrijf dit jaar aan de slag te gaan met een speciale Artificial Intelligence Tool. Deze tool stelt het bedrijf in staat om de gezichtsuitdrukking van zowel leerlingen als de bijlesleraren op 32 punten te meten, waardoor zij voorzichtig kunnen concluderen welke emoties wel of geen effect hebben op de opname van de lesstof bij de studenten en het plezier dat zij ervaren tijdens de lessen. De resultaten van deze test worden dan ook geïntegreerd in het opleidingstraject van de bijlesdocenten.

Let the games begin Dat de generatie van nu opgroeit in een digitaal tijdperk en dit dus vraagt om een andere onderwijsaanpak, is al even bekend. Dat computerspellen leer- en probleemoplossende vaardigheden bevorderen ook. Dit was dan ook de belangrijkste reden voor GoStudent om, samen met wiskundeleraar Oliver (20), iets nieuws te ontwerpen: wiskunde bijles met behulp van het populaire spel Minecraft! Het resultaat? Leerlingen die op een speelse manier met de bijlesdocent in een speciaal ontworpen dorp aan de slag gaan en zo rekenproblemen oplossen. Deze manier van onderwijzen bewijst dat GoStudent echt die extra stap zet, kijkt waar de interesses van de huidige generatie ligt en dit ook daadwerkelijk integreert in de manier van werken.

Learn to the music Ook tijdens de vakanties en in het weekend kunnen kinderen hun taalvaardigheid verbeteren met een funfactor - zoals met de juiste muziekafspeellijst van Spotify. GoStudent gebruikt liedjes in zijn bijlessen om een breed scala aan taalvaardigheden aan te leren, zoals begrip, uitspraak of grammatica. Samen met geselecteerde Engelse docenten heeft deze bijles revolutie een top 10 met liedjes samengesteld voor het leren van Engels in je vrije tijd.

Prijzen Nieuwsgierig geworden? GoStudent biedt gratis proeflessen aan. Deze zijn te boeken via www.gostudent.at/nl/. Prijzen vanaf €19 per les.